2009. június 7., vasárnap

"Újra élő szövet a belső fémvázon", avagy: Terminator 4. Megváltás


Nem szokásom moziajánlókat írni, nem vagyok egy sűrűn mozibajáró, de a Terminátort valahogy szívügyemnek tekintem. Lényegében szerintem gyerekkori kedvenc színészem Schwarzi miatt is. Ugye mindenki emlékszik a fenti idézetre... Tegnap megnéztük a negyedik részt is, a Megváltást. Emlékszem, mikor az amúgy 1984-ben készült első részt láttam, valamikor 8-10 évesen agyonmásolt VHS kazettáról, hónapokig rémálmaim voltak a lecsupaszított Terminátor látványától, a második részben megkedveltem a karaktert, lévén, hogy immár a jó szerepében tűnt fel Arnold, míg a 3. részben már egészen erőltetettnek tűnt az egész Terminátor mizéria, nem úgy a 4. részben! Véleményem szerint a 4. rész sokkal nagyobbat üt, mint a 3.! A valamivel több, mint 2 órás mozi elejétől a végéig szó szerint transzban tartott! Későn érkeztünk, és nem volt már normális hely, ezért leültünk a lépcsőre a legfelső sor mellé, ahol az egyik rendezőtől kaptunk 2 széket (számunkra fapados mozi lett az amúgy nemrég plázás szintűre felújított Salgótarjáni Apolló Mozi:), ami eléggé törte az elején a seggem, de ebből a film közben már semmit nem éreztem, annyira lekötött a látványos elemektől sem mentes film! Valamiért éreztem a vetítés előtt, hogy ez a film meghozza azt, amit tőle várok, annak ellenére, hogy különböző ajánlókban nem épp kímélik a filmet, és alkotóit. Nekem kurvára átjött minden egyes képkocka!!! Még akkor is, ha mondjuk egy Mátrixhoz, vagy Star Warshoz amúgy semmiképpen nem lehet hasonlítani.
Többet nem írnék erről, a net tele van ajánlókkal, rá lehet keresni.
Egy nyílt titkot azért még megosztanék a filmről: Schwarzi úgy szerepel a filmben, hogy igazából nem szerepel benne:) De szerintem ez a film egyenes út Bruce Lee 21. századi filmvászonra viteléhez, vagy akár az, amit mindig is szerettem volna, újra a vásznon látni a fiatal Bud Spencert, Terence Hillt új filmekben!
Ezzel azt hiszem mindent el is árultam. Engem "az is" meggyőzött! Mondhatni, talán úgy fognak majd tekinteni e filmre, mint annak idején a második részre, mikor megalkották az "olvadós Terminátort"...
Összegezve: Nem volt egy hujjdenagyonűberallesz, de ha azt kiérdemete nálam, hogy ezt akár ma este megint megnézném, akkor már nálam 5-ös skálán olyan 4 és feles!
Kiknek ajánlom a filmet? Tudjátok, mindenkinek, aki szereti a Diumvisum zenét:)
Komolyan meg tényleg mindenkinek, aki szereti a világmegmentős filmeket, mert ez nem egy a sok ilyen közül, hanem a film, amitől jobb esetleg csak a Mátrix, vagy az újkori Star Wars jobb epizódjai...

Nincsenek megjegyzések: